Kezdő vállalkozói tapasztalataim

Mi történt azóta, hogy kiváltottam a vállalkozóit? Elmesélem, tarts velem!

Az idevezető utat már leírtam, azt a bejegyzést ITT találjátok. De mi történt utána? Egyáltalán szert tettem-e megbízóra, hogyan alakultak a pénzügyeim, miután a magam urává váltam?

stocksnap_2021_04_03.jpg

Az első lépések

Február elején váltam vállalkozóvá, de az azt megelőző hónapokban már komoly munka folyt a háttérben, hogy elindulhassak. Még júniusban létrehoztam a vállalkozói facebook oldalamat, melyet elkezdtem tartalommal megtölteni. Bár maga az oldalkezelés nem volt ismeretlen számomra, másokét már kezeltem és saját hobbioldallal is rendelkezem, ez mégis más volt. Saját magamat kellett úgymond eladnom. 
Egy egyszerű, tájékoztatás jelleggel létrehozott weboldalt is összeraktam, de ezt ahogy a lehetőségem engedi, szeretném igényesre cserélni. Arra tökéletes, hogy aki szeretne, informálódhasson rólam, a tevékenységemről.

Tehát megvolt a közösségi oldalam, elkezdtem posztokat írni és egy vállalkozónői csoportban bemutatkoztam, mikor erre lehetőségem volt. Eleinte ismerősök kezdtek követni, majd egy-egy megosztott posztom után számomra idegenek is. Lassan nőtt a szám, de nem izgultam, hiszen az én célom az volt, hogy olyan emberek olvassák a bejegyzéseimet, akiket valóban érdekel, akik leendő megbízóim lehetnek, vagy hozzásegíthetnek egy-egy munkához a megosztásaikkal. A követőszám egyébként a mai napig 100 alatti, de mindig érkezik 1-2 új ember, így arra számítok, hogy nyár végére átléphetem a bűvös 100-at. 

Októberben végre vettem a bátorságot, és elvégeztem Szabó Ágnes workshopját, ahol nem csak olyan információkat kaptam, amik megerősítettek az indulásban, hanem olyan remek embereket ismerhettem meg, akikkel szintén egy cipőben jártam, vagy már tapasztalataikkal tudtak segíteni a felmerülő kérdéseimben. 
A virtuális asszisztensekről bővebben EBBEN a korábbi bejegyzésemben olvashatsz.

Az első munka

Mivel abban biztos voltam, hogy nem fogok feketén dolgozni, viszont annyi tartalékkal nem rendelkeztem, hogy hónapokig fizessem a KATÁT, amíg nem akad egy megbízóm, azt a stratégiát találtam ki, hogy komoly érdeklődés esetén, a szerződés megírása előtt intézem el a papírjaimat. Így is történt. Január végén talált rám egy virtuális asszisztens társam, illetve a vállalkozónői csoportból egy webdesigner hölgy érdeklődött felőlem. Ekkor vettem fel a kapcsolatot a könyvelőmmel, akinek addigra mindent összekészítettem, gyakorlatilag csak be kellett írnia az adataimat mert a teáorokat is előre elküldtem neki. Az előkészítésben a sokat emlegetett Szabó Ágnes, a Virtuális Irodaház tulajdonosa és csoportja volt hatalmas segítségemre. Azért emelem ki őt ennyiszer mert egy olyan bázis volt számomra, és a mai napig is az, akihez tényleg fordulhatok a kérdéseimmel, s a csoportja is összetartó közösség. A mai világban ennek még nagyobb értéke van, és itt most nem a pénzre gondolok.

alehandra_2021_04_03.jpg

Mikor megállapodtunk minden feltételben, másnap a könyvelőmmel kiváltottam a vállalkozóit. Az ezt követő napon, mikor már hivatalosan is megtehettem, megköttetett életem első, önálló megbízási szerződése. A közös munka miatt nagyon izgultam, de az első online meeting is remekül sikerült. 

Számomra nagyon fontos, hogy olyan munkát vállaljak el, amivel tudok azonosulni. Túlzó példával szemléltetve ez azt jelenti, hogy például nem írnék blogbejegyzést dohányáru vagy alkohol népszerűsítésére, vagy bármi olyan szolgáltatásról, termékről, amiket én magam nem tartok jónak. A hitelesség mindenekelőtt, tehát én ezért sem értek egyet azzal, hogy egy jó szövegíró bármiről tud írni. 

Így gyarapodott a szerződéseim száma

Szerencsére az első megbízás után továbbiak következtek, a már említett virtuális asszisztens pályatársam is adott időszakos feladatokat. Nagyon élveztem, de ehhez az is hozzájárult, hogy benne is remek embert ismerhettem meg. Nem tudom, másnak is így alakulnak-e a munkakapcsolatai, én szeretem az embert is nézni a megbízás mögött. És valahogy eddig azok találtak rám, illetve én rájuk, akikkel nagyon egy az értékrendünk. Kezdők szerencséje-e, vagy tudatalatt választok így, nem tudom.

Beléptem csoportokba, ahol szabadúszó szövegírók vagy online asszisztensek találhatnak egymásra leendő megbízóikkal. Ezekben a közösségekben is igyekeztem olyan hirdetésekre jelentkezni, amik valóban érdekeltek és nem egy kötelezően letudható munka lett volna. Így találtam a következő megbízómra, aki több jelentkező közül tisztelt meg a bizalmával. Időközben egy barátnőmnek is volt szerencsém besegíteni, s a közösségi oldalak releváns csoportjaiban való aktív jelenlétem miatt egyre többen ajánlottak, ha olyan megkeresést láttak, ami számomra is érdekes lehetett. Hozzáteszem, nagyon fontosnak tartom egymás támogatását, így én is igyekszem nyitott szemmel járni és ajánlani más vállalkozókat egy-egy munkára. Nem tartom konkurenciának a virtuális asszisztenseket sem, így akár az engem érdeklő keresés alá is szívesen ajánlom a pályatársaimat.

2 hónapja vagyok egyéni vállalkozó, 2 hónapja dolgozom azon, hogy megálljak a saját lábamon. Az első hónapom bevételek szempontjából fantasztikusan alakult, a második már kevésbé, de a következő hetekre ismét kilátásban van 2 új szerződés. Nem vagyok elkeseredve mert idő, mire valamiféle stabilitást elérek. Keresem a megfelelő lehetőségeket, igyekszem bővíteni a tudásomat, illetve a facebook oldalamon a szakmai tartalom mellett megmutatni azt is, ki vagyok. Szerintem nagyon fontos, hogy az emberek, akik kíváncsiak rám, a személyiségemről is képet kaphassanak.

goumbik_2021_04_03.jpg

Terveim

Az első és legfontosabb, hogy a jelenlegi megbízóim maximálisan elégedettek legyenek a munkámmal. Csak annyi megbízást szeretnék egyszerre, amennyit a tőlem telhető lehető legjobban el is tudok végezni, tehát a mennyiség nem mehet a minőség rovására. Nagyon kedvelem azokat az embereket, akikkel jelen pillanatban is munkakapcsolatban vagyok. Élvezem, hogy új embereket ismerhetek meg, folyton ötletek ugranak be, mindig kell, hogy legyen a közelemben papír és toll, hogy ezeket le is jegyzeteljem. Természetesen szeretnék új projekteket is, de csak a fentebb említett módon, azaz a minőség és mennyiség egyensúlya nem borulhat fel. Ebben a szakmában a továbbajánlás mérhetetlenül fontos. Én pedig azon vagyok, hogy a rám bízott feladatokat tulajdonosi szemlélettel végezzem el. Ha jól dolgozom, az a megbízóm sikere, számomra pedig ez az elsődleges cél. Az ő sikere.

Szeretnél többet megtudni rólam vagy a munkámról? ITT megtalálsz facebookon is.
A bejegyzésben szereplő képek forrása: pixabay.com

süti beállítások módosítása