Bízz magadban!

Mikor az ember vállalkozóvá válik, rengeteg döntést kell önállóan meghoznia már a kezdetek kezdetén is.  

nietjuh_2021_03_14.jpg

Ha valaki, én tudom mennyire nehéz bízni saját magunkban. Alkalmazottként eltöltött éveim alatt megszoktam, hogy a döntéseket nem hozom, hanem végrehajtom. A feladatokat nem én rakom össze, hanem megkapom és elvégzem. Elvégre voltak feletteseim, akiken ott ült a felelősség. 
Vállalkozóként már senki nem dönt helyettem. Az én felelősségem, milyen feladatokat és határidőket vállalok el. 

Ehhez az egyik legfontosabb dolog, hogy tisztában kell lennem a saját határaimmal. Továbbá tudnom kell, mely feladatokat vállalom el, amik teljesítését a tőlem telhető lehető legjobban tudom véghezvinni. Nincs olyan, hogy bevállalom, aztán majd lesz valahogy. Ha nem is pontos tervre, de előretervezésre bizony szükség van. 

firmbee_2021_03_14.jpg

Mielőtt vállalkozóvá váltam, sok helyről tájékozódtam. Felsorolni sem tudnám az oldalakat, amiket végiggörgettem. Olvastam kezdő vállalkozók tanácsait, olyanokét, akik hosszú évek óta a pályán vannak illetve mindenféle tippet és tanácsot, ami csak szembejött velem. Természetesen az információözönt muszáj volt szelektálnom, így alakítottam ki, kiket fogok követni. Ez a mai napig alakulóban van, hiszen vannak fix személyek, mint Szabó Ágnes és vannak, akikre folyamatában találok rá. 

Tudom, mennyire ijesztő ezt a rengeteg döntést egyedül meghozni. Könyvelőt/adótanácsadót választani, vállalkozási formák közül dönteni, stratégiát alkotni, kapcsolatokat építeni...és sorolhatnám. Akit megijeszt a nagy önállóság mert világ életében alkalmazott volt, annak azt tanácsolom, mindig a következő lépésre koncentráljon. Onnan már vissza-vissza lehet tekinteni, mennyi döntésen van túl. A visszatekintés azért is jó mert minél előrébb tartunk, annál magabiztosabbak leszünk, annál több tudással rendelkezünk. Így előző döntéseinken tudunk javítani, ha szükséges.

firmbee_2021_03_14_1.jpg

S ami még nagyon fontos: ne félj segítséget kérni! Nyugodtan tedd fel a kérdéseidet releváns facebook csoportokban, keress olyan szakmabelit, aki tud válaszolni, kérdezz olyanoktól, akik már túl vannak azokon a lépéseken, amik most még előtted állnak. 

Okkal vágtál bele, okkal váltál vállalkozóvá, tartsd szem előtt a céljaid!
Ha szeretnél hozzászólni vagy csak csevegnél, ITT megtalálsz facebookon is.

Online asszisztens

Friss topikok

süti beállítások módosítása