Így lettem vállalkozó

Mint oly' sokan, az iskola befejezése után én is alkalmazottként kerestem az utamat és a céget, ahol második otthonomként tevékenykedhetem. Furcsa, de valós párhuzam, ugyanis sokan 8, 10, 12 órát is eltöltenek a munkahelyükön, így, az utazással együtt, van aki több időt tölt ott, mint a saját otthonában.

ricardorv30_2021_02_12.jpg

Igazán színes múltat tudhatok magam mögött, hiszen dolgoztam benzinkúton, idősek otthonában ápolóként, de pár napot még fogorvos mellett is asszisztenskedhettem. Ezután következett az irodai életem. Bénán kezdtem, de szépen belerázódtam. Ráadásul gyes után sikerült egy olyan alapítványnál "letelepednem", aminek a célja igazán közel állt az én szívemhez is.

Pár évig éltem az irodai idillt, de sajnos rájöttem, bármilyen rugalmasan is áll a munkahelyem a kisgyermekes életemhez, mindig harapnom kellett valamelyik kezemből. Értelemszerűen a család volt fontosabb, így egy-egy sűrűbb időszakban gyakran kellett a felettesem jóváhagyását kérnem a korábbi távozásomhoz. Ezt mindig meg is kaptam, de nem volt fair a gyermektelen kollégákkal szemben. 

A munkahelyváltás sem segített, hiszen hiába lettem 6 órás, a probléma nem oldódott meg. Tipródtam és őrlődtem, végül a felmondás mellett döntöttem. Nehéz szívvel tettem, hiszen tartottam a bizonytalantól, a "hogyan tovább"-tól. Nem is repült a sült galamb a számba. Úgy döntöttem, a saját utamat fogom járni, legalábbis megpróbálom. 1 év kellett ahhoz, hogy bátorságot gyűjtsek s elhiggyem, egyedül is menni fog. Elvégre mindig vágytam arra, hogy a saját tempómban dolgozhassak, ne kelljen másokra várni. Szeretem, ha ég a munka a kezem alatt. Értek is ahhoz, amit elterveztem, csak az önbizalmam volt a béka segge alatt. Odébb rúgtam hát azt a fránya brekit, és előkapartam valamiféle magabiztosságot. Nagy segítség volt számomra Szabó Ágnes (Virtuális Irodaház) csoportja, ahol feltehettem a kérdéseimet, és kérhettem tanácsot az elakadásoknál. Rengeteg segítséget és támogatást kaptam Ágitól és a tagoktól.

geralt_2021_02_11.jpg

Aki azt állítja, 0 forintból is el lehet indulni, szerintem nem számolt utána a dolgoknak. Úgy, hogy megvoltak a saját munkaeszközeim (telefon, laptop, laptopon LEGÁLIS office, nyomtató...) is kellett egy minimális tőke. A vállalkozói kiváltása ugyan ingyenes, de jobb ezt könyvelő segítségével végigvinni. Emellett, attól függően mivel foglalkozol, nem árt egy ÁSZF és egy GDPR. Megbízási szerződést találsz a neten, de ehhez is érdemesebb jogász segítségét kérni.

A vállalkozói kiváltásakor 2 gondolatom volt. 
1. ÚÚÚÚÚÚÚRISTEEEEEEN, de jó!!!!!!!!!!!!
2. ÚÚÚÚÚÚÚRISTEEEEEEN, miből fizetem a KATÁT?!

Szerencsém van mert lassan, de biztosan haladok. Vannak megbízóim is, és eddig kivétel nélkül nagyon kedvesek, remek velük együtt dolgozni. Az én célom az, hogy őket tehermentesítsem, s közben figyeljem a saját folyamataimat is, hogyan tudnék javítani rajtuk. Itt nincs főnök, aki megmondja mit csináljak, miben kell fejlődnöm. Meg, és ki kell tapasztalnom, kivel hogyan lehet hatékonyabb a munka. Egyelőre nagyon élvezem ezt a helyzetet, és izgatottan várom, mit hoz a jövő.

További tartalmakért ITT találsz meg facebookon.

süti beállítások módosítása