Ma már több lehetőség közül is választhatsz, ha asszisztensre van szükséged. A döntés előtt érdemes jól átgondolni a kiadandó feladatokat, elvárásaidat leendő kollégád felé.
Az alábbi kérdések megválaszolása segíthet neked abban, hogy online vagy offline, azaz irodai asszisztensre van-e szükséged. Hogy ez miért fontos? Mindjárt leírom azt is.
- Van-e saját irodád, ahol dolgozol, illetve a leendő asszisztensed dolgozni fog?
- Jellemző-e, hogy vendégeket, ügyfeleket fogadsz az irodádban?
- Ha igen, szükséged van-e valakire, akire számíthatsz ebben az esetben?
- A feladatok elvégzéséhez elengedhetetlen-e a személyes jelenlét?
- Elég-e online platformon/telefonon tartani a kapcsolatot az asszisztenseddel?
Online és irodai asszisztens között nem csak a munkavégzés helye jelent különbséget. Míg az irodai asszisztens egy meghatározott helyen, a cég eszközeivel végzi a tevékenységét alkalmazotti jogviszonyban, addig az online asszisztens home officeban, saját eszközeivel, saját vállalkozásának keretén belül teszi ugyanezt.
Az irodai asszisztens a cégtől kapja a fizetését, mely után járulékfizetési kötelezettség terheli a munkaadóját. Jár neki évi meghatározott fizetett szabadság, illetve a táppénzes napok száma sem elhanyagolható. Hogyan alakul ez egy online asszisztens esetében? Az elvégzett munkáért fizetsz, órabér vagy projekt alapú elszámolással. Tehát nem fizeted a szabadságot és a táppénzt sem.
Virtuális asszisztens (VA) |
Irodai asszisztens |
- saját vállalkozásában dolgozik |
- bejelentett alkalmazottként dolgozik |
- saját eszközeit használja (laptop/PC, telefon, nyomtató, irodaszerek...) |
- a cég, vállalkozás eszközeit használja (laptop/PC, nyomtató, irodaszerek, megegyezés szerint telefon) |
- nincs fizetett szabadság, táppénz, ösztönző bónusz |
- jár neki a fizetett szabadság, mt. szerint táppénz |
- home officeban dolgozik vagy saját irodájában |
- a cég, vállalkozás biztosítja számára a munkavégzés helyét |
- óra vagy projekt alapú elszámolás alapján dolgozik, s saját maga után fizeti a járulékokat |
- havi fix fizetést kap, mely után a munkaadónak járulékfizetési kötelezettsége van |
- a megbízóval jellemzően online vagy telefonon tartja a kapcsolatot |
- a munkaadó által, illetve a szerződésben foglalt helyen dolgozik, ún. offline |
- megbízási szerződés alapján dolgozik |
- a munkaadóval kötött szerződés alapján dolgozik |
A fenti ábrából is jól látszanak a lényegi különbségek. Vannak, akiknek fontos a személyes jelenlét mert kell valaki, aki fizikailag is ott csücsül az irodában. Felveszi a telefont, fix időben számíthatsz a munkájára és nem utolsó sorban lehetőséged van arra, hogy leüljetek megbeszélni a napi teendőket, esetleg más interakciók miatt is szempont, hogy ott legyen. Az online asszisztens és virtuális asszisztens nem konkurenciái egymásnak, hiszen más a prioritás, ami miatt szükség van a munkájukra.
Az a fontos, hogy mielőtt asszisztensi segítséget vennél igénybe, mérlegelj, tájékozódj, s gondold át, mi az, amire neked szükséged van. Személyes jelenlét? Vagy kényelmesebb az online?
Remélem tudtam segíteni a döntési folyamatban, s így könnyebb számodra a megfelelő személy kiválasztása.
Ha tetszett az írásom vagy szívesen olvasnál még a témában, ITT megtalálsz facebookon is.