Lassan egy éve, hogy a home office - a kialakult szükségállapot miatt - teret hódított. Sok munkaadó nem a hirtelen jött bizalom miatt döntött az alkalmazottai online térbe történő átállása mellett, hanem egyszerűen nem volt más választása. A home office elterjedésével nagyobb szerepet kaptak az online, azaz virtuális asszisztensek is.
Virtuális asszisztens (továbbiakban VA) néven futó vállalkozások már évek óta jelen vannak a munkaerőpiacon, mégis, az utóbbi években vált egyre népszerűbbé ez a munka. Virtuális asszisztensek, online asszisztensek, távasszisztensek... és még számos megnevezés mögött állnak olyan férfiak és nők, akik saját vállalkozás keretén belül döntöttek amellett, hogy munkájukkal más vállalkozások, cégek életét könnyítik meg adminisztratív, asszisztensi segítségnyújtással.
Mivel nincs két egyforma VA, így jellemzően nem vagyunk egymás konkurenciái, sőt! Legtöbbször szívesen ajánljuk egymást, ha olyan munka fut be amit terheltség miatt nem tudunk vállalni, illetve más témába vág. Mindenkinek más a fő profilja, csak néhányat említve a rengetegből: pénzügy, hr, szépségipar, műszaki irány, webes vonulat...
Amiben azonban mindannyian egyezünk, az az online térben történő munkavégzés. Nincs szükség személyes jelenlétre, s a saját eszközeinkkel dolgozunk, azaz saját mobiltelefonnal, laptoppal, nyomtatóval, s irodai eszközökkel. Mivel vállalkozók vagyunk, s megbízási szerződést kötünk, így a megbízónknak nincs járulékfizetési kötelezettsége, nem kell ösztönző bónusszal számolnia, illetve a cafetéria sem érint bennünket. Annál inkább egy korrekt, mindenre kitérő szerződés, amire számíthatnak velünk kapcsolatban.
A kapcsolattartás a VA és megbízó között telefonon vagy online zajlik (videochat, e-mail...). Személyes találkozásra az első meetingtől kezdve, a munka végéig nincs szükség. Ez is jelentősen megkönnyíti az amúgy is elfoglalt vállalkozók, cégvezetők időgazdálkodását, hiszen akár az otthonukból, akár az irodájukból is csatlakozhatnak a megbeszéléshez. Nem ritka az sem, hogy éppen utazás közben jut idejük a feladatok kiadására, jelentés bekérésére vagy egyeztetésre, így az autóban ülve, kihangosítóval telefonálva történik az információcsere.
Online asszisztensként az egyik legfontosabb tulajdonságunk a megbízhatóság. Mivel legtöbbször szenzitív adatokkal találkozunk és dolgozunk, ezért ez egy végtelenül fontos alapfeltétel. Nem mellesleg a továbbajánlás számunkra kulcsfontosságú. Mi is szeretünk olyanokkal együtt dolgozni, akinek bennünket ajánlanak.
Van tapasztalatod virtuális asszisztenssel? Mit gondolsz, szívesen dolgoznál együtt online asszisztenssel?
Ha tetszett az írásom, és szeretnél még több információt olvasni a témában, ITT találod az oldalam facebookon.